Welcome to our blog....
Denne bloggen ble først og fremst opprettet for å holde familien på østlandet oppdatert om hva som skjedde her på Vestlandet. Men så viste det seg at det var jo flere som syntes det var kjekt å følge med, noe forfatteren av bloggen setter meeeget stor pris på. Så her inne skriver vi mest om hverdagen i vår "lille" familie på fem..

When I started to blog, it was above all to keep the family "over there" updated. But as it turned out, several others showed their interest, something the author very much appreciates. So if you're interested, you can read all about our "little" family of five.. And since I've got some friends in the UK and US I'll try to write in english as well....

mandag, mai 07, 2007

En liten tur til by'n en lørdags ettermiddag..


Det har jo vært så utrolig fint vær i det siste, så vi tok oss en tur inn til byn for å se litt på livet. Det er jo tid for russ, buekorps, turister og ikke minst - isspising på bryggen. Den siste er helt obligatorisk!!!




Det var riktig så koslig å tusle rundt, uten noen verdens ting å tenke på. Simon storkoste seg, fikk både is og luftballong. Og da vi kom ned på bryggen var han såå fasinert av alle båtene som lå på rekke og rad.
Etter en stund hørte vi lyden som får enkelte til å grøsse - mens andre (som meg) til å glede seg... buekorps.. Har ingen anelse hvilket av de som kom marsjerende, men både Simon og eg syntes dette var toppers. Vi løp etter de mens vi nærmest lo oss skakke.. så beklager alle østlendinger i fam'en.. Denne gutten er en "rævedilter"

6 kommentarer:

  1. Helt enig, ingen ting er som buekorp om våren og spesielt på 17.mai. Det går ikke an å feire dagen uten.Kanskje det var Mathiesmarken batalion siden fanen er blå? Der har onkel Odd vært buekorpsgutt. Simon er den fødte rævedilter - så bare begynn å sy uniform Maj .... he he he

    SvarSlett
  2. Ja, ja..buekorps kan dere bare ha der i Bergen.Synes nå ingenting er som når Kampegutta slår med fullt korps- ikke bare trommer men ornt`li musikk...DET er noe det!!! Skal nok vise Simon og Anna hva det vil si med ekte korps ja!!!!!! Gleder meg til det!!! Klem Svigertiger

    SvarSlett
  3. Joda, jeg og synes Kampegutta er bra, men det er no eget med buekorpsene da. Garden er jo også kjempebra men det er alt som dere kan skryte av også. Ellers er 17.mai toget i Oslo et laaaaangt gjesp.

    SvarSlett
  4. Hei søster. Det er SÅÅÅ kos at dere legger ut hverdagsbilder..Virker som dere har hatt det kos ja!!
    Du? Får du forhånds se bildene dine når du lager nytt innlegg? Jeg fikk det før, men plutselig kommer det bare opp tekst. Så det er jo såå vanskelig å skrive noe til bildene siden jeg ikke ser hva bilde jeg har lastet opp.. *teit*

    Gleder meg til babykino med deg og Anna på tirsdag!

    SvarSlett
  5. bruker å få se de ja.. men det var en periode eg kun fikk se linken.. Men da må du ta på "forhåndsvisning" før du publiserer.. helt oppe til høyre, over verktøyslinjen og det..Gleder meg også til kino med søsteren min.. savner deg vettu i hverdagen!!

    SvarSlett
  6. Heisann :) ser ut som dere koser dere skikkelig i byn...Klart buekorps var stor stas for Simon, har ingen problemer med å skjønne det. Nå er første eksamen over, 2 igjen..da må vi ta å finne på noe, har masse fri før jeg skal begynne i jobb :0) ha en god helg! KLEM fra lisa

    SvarSlett