Welcome to our blog....
Denne bloggen ble først og fremst opprettet for å holde familien på østlandet oppdatert om hva som skjedde her på Vestlandet. Men så viste det seg at det var jo flere som syntes det var kjekt å følge med, noe forfatteren av bloggen setter meeeget stor pris på. Så her inne skriver vi mest om hverdagen i vår "lille" familie på fem..

When I started to blog, it was above all to keep the family "over there" updated. But as it turned out, several others showed their interest, something the author very much appreciates. So if you're interested, you can read all about our "little" family of five.. And since I've got some friends in the UK and US I'll try to write in english as well....

søndag, mai 27, 2007

26 år....


Denne helgen fylte eg 26 år (26 mai faktisk)... ;O) Har ikke feiret noe voldsomt. Vurderte å invitere naboene over, men fant ut at eg ikkje orket det med tanke på Anna.. Hun har så vidt begynt å legge seg på kveldene, men tåler ikke for mye bråk. Så da tok Kjell Arne og eg oss en tur på kino for å se "pirates of the Caribbean" og være litt kjærester igjen.. Det var faktisk kjempedeilig. Mamma og pappa satt barnevakt her hjemme, og da slapper eg så godt av. Syns Anna er litt vel liten til å overlates til en nabojente som vi har brukt nå og da..
Ellers ble dagen feiret med litt grilling og kaker på søndagen... Grillingen var egentlig ikke planlagt, men vi har flere kilo med sommerkoteletter i fryseren og da var det jo bare til å koke opp noen nypoteter og frese litt nykål, paprika, brokkoli og hvitløk i en panne.. vips så har man mat til en hel hær ;O) ...( det har eg lært av deg, Bente...)

Lørdagen spurte naboen vår, Maria, om vi ikke ville bli med på "Ablegøyer " med henne og ungene.. Vebjørn er like gammel som Simon og Andreas er året eldre. Simon er veldig opptatt av Vebjørn. Han står ofte i stuevinduet vårt og speider etter han, og ser Simon at Vebjørn er ute, vil han ut med en gang... Som mamma syns eg at det er godt. Har lyst til at Simon skal ha en "bestis" i gaten, og de to leker så godt sammen at det er en fryd. Nå er de jo bare 2 år, så det er jo alltid en eller annen gnisning. Og det må det nesten være skal de bli selvstendige mennesker.. Andreas er "bestis" med Emmelie, som bor vegg i vegg med oss.. Så Emmis'en var også med. Det er så koslig å ha sånne gode naboer, Maria har alltid et smil på lager og derfor er vel huset deres er det mest populære her i gaten.. Ida Lina er den som det alltid vanker eplekake og andre hjemmebakster hos.. Og disse to er bare en liten knippe av alle de fantastiske naboene vi har vært så heldige å få.. Listen er lang, og kanskje eg skal ta den en gang.. Men ikke idag ;O)








Måtte bare ta med dette bildet av Vebjørn.. Syns han var så skjønn her. Skikkelig tankefull.. Akkurat som meg når eg kjører bil. Løser all verdens problemer eg når eg kjører..









Må bare vise denne flotte blomsteroppsatsen eg fikk av svigers til dagen.. Den var virkelig flott.. Fikk forresten ellers masse fint til dagen.. Av Kjell Arne fikk eg penger til å kjøpe meg klær - og har allerede kjøpt meg sko for noen av de, av ungene fikk eg en ny bok til biblioteket mitt, av Veronica fikk eg 2 topper, en bukse og 2 øredobber (hun tok litt av... ;O)..) og av mamma og pappa fikk eg penger til å kjøpe meg akkurat det eg har lyst på.. som er klær.. :O) Og så skrev mamma noen nydelige ord til meg på bloggen sin, og det var jo faktisk nesten en gave i seg selv. Ikke ofte man får høre sånne lovord...

3 kommentarer:

  1. Den oppsatsen var NYDELIG altså! Du har skjønne svigers. Kos å høre at du og Kjelli hadde en kjærestekveld på dagen din!Det likte jeg å høre, godt å komme seg ut litt.. Bare bruke tid på hverandre.
    Gratulerer på overskudd..

    SvarSlett
  2. Takk for en hyggelig søndag Maj. Tenk å diske opp med grillmat med nydelig tilbehør sånn på sparket. Alt smakte så deilig. Kjell Arne grillet og alt var perfekt. Det er så koselig når alle er samlet slik. Kakene var også nydelig selv om det var en spesiell en som savnet ordiner bløtekake men han var den eneste :-)

    SvarSlett
  3. Gratulerer med dagen som var :) Kjekt å følge med på bloggen din, du er så flink til å oppdatere. Koselig å se at dere alle har det så bra! Klem fra Linda

    SvarSlett