Welcome to our blog....
Denne bloggen ble først og fremst opprettet for å holde familien på østlandet oppdatert om hva som skjedde her på Vestlandet. Men så viste det seg at det var jo flere som syntes det var kjekt å følge med, noe forfatteren av bloggen setter meeeget stor pris på. Så her inne skriver vi mest om hverdagen i vår "lille" familie på fem..

When I started to blog, it was above all to keep the family "over there" updated. But as it turned out, several others showed their interest, something the author very much appreciates. So if you're interested, you can read all about our "little" family of five.. And since I've got some friends in the UK and US I'll try to write in english as well....

lørdag, mai 19, 2007

17 mai

I år tok vi 17 mai her hjemme på Hop skole, og det var utrolig kjekt!!! Masse folk som vi kjente, og Simon fikk faktisk gå i toget istedet for å måtte stå på sidelinjen å se på.
Simon var kjempeflink, han gikk selv for det meste av toget. Bunaden han har på seg her kjøpte vi ifjor til Maileèns bryllup. Den var egentlig for trang, men eg ble så sur at han ikke skulle passe en str 104 (som er str 3-4 år) at eg "jukset" litt med saks og tråd. Men det er siste gangen han har brukt den... Må heller kjøpe ny til neste år.


Etter at vi hadde gått toget, gikk vi hjem til mormor og morfar. Mormor'en hadde laget deilig hjemmelaget rømmegrøt... mmmm... Morfaren måtte jobbe 17 under "frivillig tvang"... kjedelig siden han egentlig skulle hatt fri denne dagen.

På kvelden dro vi en tur inn til byn, der vi slo oss ihop med Veronica, Fred Ruben, Carina og David. Og så møtte vi på min tante Tove og Julie.. De hadde vi akkurat vært sammen med på besøk hos min tante Marit, men man kan aldri få nok av disse to skjønne menneskene her..

Simon oppdaget noe nytt iår.. Karuseller... det var virkelig stort for gutten.. De to aller første turene tok eg med han, men etterhvert klarte han biffen selv. Hønemoren som eg er, var litt redd for at han skulle bli engstelig og hoppe av i fart. Men nå skjønner eg ikke at eg kunne tenke det... Det er jo tross alt biler/motorsykler i fart det var snakk om... hehe.. Så han og Carina tok de fleste sammen, og de endte vel opp med å ha tatt en 7-8 turer. Helt crazy de derre to!!!!
Her er vi på vei hjem etter en laaaaang dag... Simon er stappa full av sukkerspinn, lakris og fått både en og to gassballonger. Så denne dagen var virkelig god!! Den kommer vi til å huske lenge. Og som en deilig avslutning på dagen, punkterte det ene dekket på tvillingvognen... Det stod en stift langt inn i dekket, og det var nemmen ikke lett å skulle trille den vognen med begge ungene oppi...







3 kommentarer:

  1. Vel overstått 17. mai. Kjempefine var dere! Ser ut som dere koste dere skikkelig mye, det gjorde jeg og! Nå er jeg snart ferdig med eksamen, så gleder meg til vi skal finne på noe sammen! Ha en fin uke! Klem til alle 4 fra Lisa :)

    SvarSlett
  2. Det så ut som en fin 17mai ja. Og Simon var flott i bunaden sin. Bra at du jukset litt så han kunne bruke den i år også,, det samme gjorde jeg med Carina. La ned bunaden hennes 5cm ;) Det var veldig kos å være med dere på kvelden på tivoli!! Klem

    SvarSlett
  3. Takk for en artig 17.mai feiring sammen. Dette kan jo gjentaes. Artig med 17.mai bygdetoget. Det ble mindre stress og mere kos enn å dra til by'n. Same procedure next year?

    SvarSlett