Welcome to our blog....
Denne bloggen ble først og fremst opprettet for å holde familien på østlandet oppdatert om hva som skjedde her på Vestlandet. Men så viste det seg at det var jo flere som syntes det var kjekt å følge med, noe forfatteren av bloggen setter meeeget stor pris på. Så her inne skriver vi mest om hverdagen i vår "lille" familie på fem..

When I started to blog, it was above all to keep the family "over there" updated. But as it turned out, several others showed their interest, something the author very much appreciates. So if you're interested, you can read all about our "little" family of five.. And since I've got some friends in the UK and US I'll try to write in english as well....

søndag, september 28, 2008

Atter en helg forbi....





Da var atter en helg over.. og eg er veldig skuffet over at den forble uten action. Men men.. vi får satse på uken som kommer... Helgen som gikk har vært akkurat sånn som vi liker den.. uten mye mas og kjas, bare kos. Lørdag stod eg opp med ungene siden kjell arne har tatt ungene hele uken, og når kjell arne stod opp bakte han boller med simon. Deigen lagde han her hjemme, og så tok vi oss en tur ned til morfaren for å trille de ut. Simon er så intr i matlaging, han elsker det. Selv noe så enkelt som å lage tomatsuppe er spennende. Mens vi ventet på at bollene skulle etterheves og stekes, tok ungene et lite bad i boblebadet og kunne stå opp igjen til varme boller. Siden hadde vi skikkelig tradisjonell lørdagskos med pizza, før vi gikk hjem og la oss alle sammen. Det er helt tragisk, for det var faktisk det vi gjorde. Kl 21 gjorde eg meg klar for sengen. Er helt utslitt for tiden, og når ungene våkner 07 og eg hadde lovet Kjell Arne at han skulle få sove hele helgen, hadde eg egentlig ikke noe annet valg. Så når ungene våknet 07 søndagsmorgen hadde vi ork til å lage gooood frokost med kokt egg, og levende lys.. Vi orket til og med å overraske Kjell Arne på sengen med nytraktet kaffe, skiver med egg og stearinlys før vi gikk på formiddagsmøtet alle sammen. Og etter møtet lagde vi god gammeldags søndagsmiddag - skinkestek med alt tilbehør, og hva passet bedre enn et overraskende besøk fra min tante Tove og Julie?? Denne helgen har rett og slett vært som tatt ut fra barndommen min.. for sånn har eg alltid husket den.. Rolig, tar det som det kommer, blandet med besøk av familien og middag som samlingspunkt både lørdag og søndag. Helt perfekt, med kun en eneste stor feil... En av hovedpersonene manglet.

3 kommentarer:

  1. Ja, både mamma og lillegutt i magen din mangler.. Sistemann gjør nok noe med saken snart, mens med mamma har vi bare savnet og gode minner igjen. Jeg er gla vi tror på en himmel og gjensyn!
    Det høres ut som en flott lørdag, virkelig koselig!!

    Masse klem fra meg

    SvarSlett
  2. Helluuu! Å så koselig dere har det med ungene! Ja så koselig at det høres ut jeg og må til å fa en sån familie. Kjøper en en sånn drømmefamilie på finn.no eller? hehe.. jaja. KA er en flink pappa som baker med ungene, og du en flink mamma som overrasker KA på senga med frokost! Så kooooselig! Men et skår i gleden er jo At Wenche skulle vært her. Men i det store og det hele går det jo så fort til vi ses igjen;) Klem fra Annette!

    SvarSlett
  3. Ja.. du må bare føle deg fri til å bli inspirert til å formere deg.. :O) Kan anbefales!!! :O)

    SvarSlett