Welcome to our blog....
Denne bloggen ble først og fremst opprettet for å holde familien på østlandet oppdatert om hva som skjedde her på Vestlandet. Men så viste det seg at det var jo flere som syntes det var kjekt å følge med, noe forfatteren av bloggen setter meeeget stor pris på. Så her inne skriver vi mest om hverdagen i vår "lille" familie på fem..

When I started to blog, it was above all to keep the family "over there" updated. But as it turned out, several others showed their interest, something the author very much appreciates. So if you're interested, you can read all about our "little" family of five.. And since I've got some friends in the UK and US I'll try to write in english as well....

lørdag, november 29, 2008

Simon 4 år og tantebesøk fra Lillesand


Simon fylte 4 år her mandag som var, den 24 november. Så vi feiret han med familien på mandagen og fredag inviterte vi alle guttene fra barnehagen og Vebjørn fra gaten til sjørøverfest. annette har jo vært her denne uken, og da måtte vi benytte henne fullt ut. Så mens ungene var i barnehagen stelte vi istand til fest, og eg hadde ikke klart det uten Annettes hjelp. Tror Simon var fornøyd med festen og ikke minst gavene. Personlig syns eg dette var den roligste barnebursdagen eg har vært på. Etter at de hadde spist, satte vi på den nye Kaptein Sabeltann filmen - der de satt som noen tente lys.
Den fantastiske tanten i full sving. Hun har ryddet og vasket mellom mating av Julian og henting og levering av unger i barnehagen. Simon og Anna fikk hver sin dag fri fra barnehagen også, noe som mamma'n var veldig gla' for.
Anna datt utfor trappen her forrige uke, med hodet først. Så hun har hatt en real blåveis. Men kameraet vårt er på reperasjon på andre uken, så det har ikke vært mulig å få tatt bilder av noe av det som har skjedd igrunn.
Simon viser sinna ansiktet sitt. Han har blitt en utrolig stor og flott gutt, som prater i vei så veslevoksent. Tar meg selv i å smile av alle artighetene han serverer.

7 kommentarer:

  1. Det er jo som å se Per Svein når Simon lager sinna ansikt... Det var jo bra at dere fikk så mye hjelp i Annette da, dere trenger all hjelp dere kan få nå.Anna da,stakar,det er godt de små tåler en trøkk! Glad i dere.....klem Bente

    SvarSlett
  2. "Det var litt dumt!" Sitat simon.
    Det var litt lurt.. også sitat simon. Hehe:) Må bare innrømme at jeg savner disse sjarmtrolla allerede. Og det ar virkelig verdt et besøk. Og så en hel uke da! Vi skulle jo bodd nærmere, for da kunne det vært letere med litt koninuitet... Jaja.. Og Maj og Kjella er fantastiske foreldre med pedagogikk og tålmodighet og masse loving! ;) jeg storkoste meg og det er velsigna og ha en familie som dere!

    SvarSlett
  3. Gratulerer masse med stor og kjekk 4-åring. Jeg følger med dere på bloggen,og gleder meg over å se den flotte familien dere er. God adventstid til dere alle 5. Klemmer

    SvarSlett
  4. Heisann. Synd jeg ikke fikk vært med på 4års dags feiringen. Håper noen tok bilder. Maten og kakene som kom hjem med FredRuben & Carina var kjempego!
    Stakkers lille Anna da,, på hodet ned trappen.

    Så herlig sinna ansikt på Simon da. Haha.
    Og så må jeg si at du er heldig som har en svigerinne som Annette. Skulle ønske jeg kunne hjelpe litt mere, men du vet..

    Stor adventsklem

    SvarSlett
  5. Saaavner dere............................

    SvarSlett